De commerciële afdeling bestaat uit verschillende teams; conference & events afdeling, kamerreserveringen, restaurantreserveringen, revenue management, sales en marketing & communications. Samen met het gehele team zorg jij ervoor dat het hotel zichtbaar is op de juiste kanalen. Geen dag is hetzelfde bij conference & events afdeling. Van kleine vergaderingen tot grote evenementen, bij Hotel Okura Amsterdam is alles mogelijk. Het reserveringsteam is verantwoordelijk voor het verwerken van alle restaurant en hotelkamer-reserveringen. Jij zorgt dat de boekingen goed verlopen waarbij geen verzoek te gek is. Hierbij heb jij nauw contact met de gasten en collega’s. Revenue management is het bepalen van de prijsstrategie. Als onderdeel van het sales team heb jij contact met veel verschillende klanten om ons hotel te verkopen, van corporate klanten tot event planners. Jij bent altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het hotel in de markt te zetten. Marketing & communications draagt zorg voor de externe communicatie vanuit het hotel. Het team zorgt voor de juiste uitvoering van de merkrichtlijnen en zorgt ervoor dat het imago van het hotel gewaarborgd blijft.
Het begon allemaal in de jaren 50, met een droom, toen Baron Kishichiro Okura een ideaal hotel wilde bouwen waar iedereen zich thuis zou voelen. In 1958 legde de Baron de eerste fundamenten voor de Taisei Kanko Co., Ltd. (nu genaamd Hotel Okura Co., Ltd.), samen met Iwajiro Noda, Voorzitter Emeritus, en bijgestaan door Torao Aoki, Voorzitter...
Hotel Okura - Amsterdam
Ferdinand Bolstraat 333
1072 LH Amsterdam