Vijfsterren Superior, de beste kwaliteit in Accommodatie, Cuisine en Service, werken in een internationale omgeving, waarin ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, diversiteit en onze Lean bedrijfscultuur ons onderscheiden van andere hotels. Je eigen ideeën en verbetervoorstellen implementeren met behulp van Lean. Dat is werken bij Hotel Okura Amsterdam! Onze doelstelling luidt dan ook:
Hotel Okura Amsterdam is THE 5* hotel to work for and stay at, by offering a challenging and inspiring work environment and creating extraordinary guest experiences’
Sinds de opening van Hotel Okura Amsterdam in 1971 hebben we maar één doel: een onvergetelijk verblijf voor onze gasten creëren. We zetten alles op alles om de beste kwaliteit te leveren en elke wens van onze gasten te overtreffen.
Hotel Okura Amsterdam is een vijfsterren Superior hotel met 300 kamers. Het hotel is trots op haar vier restaurants, die allen zijn gewaardeerd door Michelin. In Hotel Okura Amsterdam bevinden zich maar liefst vier restaurants waarvan er drie bekroond zijn door Michelin. Van Ciel Bleu Restaurant met twee Michelinsterren tot Serre met een Bib Gourmand. Daarnaast beschikt het hotel over 2 bars, 20 banqueting zalen, Nagomi Spa & Health, een executive lounge, een kookstudio genaamd Taste of Okura en een Wine Room.
Het hotel is gesitueerd op een unieke locatie in Amsterdam - De Pijp, dichtbij het stadscentrum, op een steenworp afstand van de RAI Conference Centre, vele bezienswaardigheden en op 15 minuten afstand van Amsterdam Airport Schiphol.
Hotel Okura Amsterdam is trots lid van The Leading Hotels of the World, de meest prestigieuze hospitality organisatie ter wereld. Wereldwijd vertegenwoordigen zij meer dan 450 vijfsterren Superior hotels, resorts en spa’s. In Nederland zijn slechts drie hotels aangesloten bij Leading Hotels of the World, waaronder Hotel Okura Amsterdam. Als grootste werkgever in de Amsterdamse hotellerie is Hotel Okura Amsterdam altijd op zoek naar enthousiaste collega’s! Klik hieronder voor al onze openstaande vacatures.
Bekijk onze vacatures Onze teams
Ben je benieuwd hoe het is om bij ons te werken? Bekijk dan onderstaande video waarin onze collega’s hun ervaringen delen over het werken bij Hotel Okura Amsterdam.
Het begon allemaal in de jaren 50, met een droom, toen Baron Kishichiro Okura een ideaal hotel wilde bouwen waar iedereen zich thuis zou voelen. In 1958 legde de Baron de eerste fundamenten voor de Taisei Kanko Co., Ltd. (nu genaamd Hotel Okura Co., Ltd.), samen met Iwajiro Noda, Voorzitter Emeritus, en bijgestaan door Torao Aoki, Voorzitter. Er werden plannen gesmeed voor een hotel dat de charme van lokale architectuur en gastvrijheid zou integreren met internationaal erkende operationele principes. Westerse en Oosterse invloeden werden perfect gecombineerd om elke internationale gast zich thuis te doen voelen in het Okura Tokyo dat werd geopend in 1962.
Tijdens de opening van Hotel Okura Tokyo was de doelstelling om het beste hotel ter wereld te worden. Om dit doel te bereiken had men bepaalde uitgangspunten genaamd de Best ACS; Best Accommodation, Best Cuisine en Best Service. Het eerste uitgangspunt, best accommodation, verwijst naar de faciliteiten van het hotel. De heer Aoki’s idee was om gebouwen met faciliteiten te bouwen die niet snel verouderen. Dit houdt in dagelijks onderhoud en waar nodig investeren in nieuwe systemen en apparatuur. Best cuisine houdt in dat het hotel als gastheer moet zorgen voor hoge kwaliteit cuisine, omdat dit een bepalende indruk geeft aan het gehele hotelproduct. Ten derde, best service, de beste faciliteiten en de beste keuken gaan gepaard met de beste service. De taak van een hotel is dan ook om zijn gasten tevreden te stellen en dit kan dan alleen met top service. Dit werd de basisfilosofie van de toen nog op te zetten keten Okura Hotels & Resorts.
Iwajiro Noda zat vol plannen voor uitbreiding. Hij was geboren in Nagasaki, waar Holland Village is gelegen en waar men zich zeer bewust is van de aloude handelsbetrekkingen tussen Japan en Nederland. Mede daarom had Noda bedacht dat Amsterdam de voorpost zou moeten worden van de uitbreiding in Europa. Hotel Okura Amsterdam opende zijn deuren in 1971 als het eerste Europese hotel en tweede hotel van de bekende Okura-keten, waarvan het hoofdkantoor in Tokyo is gevestigd.
Op 24 september 1971 opende Z.K.H. Prins Claus officieel de deuren van Hotel Okura Amsterdam. Al gauw werd de Okura keten verder uitgebreid met de bouw van het Guam Hotel Okura in 1972 en de uitbreiding van Hotel Okura Tokyo met zijn South Wing, waarmee het totale aantal kamers op 888 kwam. De Hotel Okura Chain werd opgericht. Hoeveel hotels Okura Hotels & Resorts tegenwoordig ook heeft, Hotel Okura Amsterdam is nog steeds het enige hotel in Europa wat het een unieke positie binnen de keten geeft.
Het begon allemaal in de jaren 50, met een droom, toen Baron Kishichiro Okura een ideaal hotel wilde bouwen waar iedereen zich thuis zou voelen. In 1958 legde de Baron de eerste fundamenten voor de Taisei Kanko Co., Ltd. (nu genaamd Hotel Okura Co., Ltd.), samen met Iwajiro Noda, Voorzitter Emeritus, en bijgestaan door Torao Aoki, Voorzitter...
Hotel Okura - Amsterdam
Ferdinand Bolstraat 333
1072 LH Amsterdam